Hope Center A1



Efter mycket möda lyckades jag (Simpon) och den unge läraren Ha få ihop kidsen till en bild. Gruppfotografering hör till ovanligheterna i A1, det märktes tydligt. Det är mycket blandade åldrar i min klass, ni kan se "Pham" i mitten som ser vuxen ut, tror han är minst femton år gammal och han är den störste vietnames jag träffat och sen har vi yngre yngel som är i åttaårsåldern. Jag börjar bli fäst vid dem och hoppas att det fortsätter stråla positiv energi!

Det jag önskar mest är att kunna ta klassen utanför deras klassrum, byggnaden vi håller till i är mycket inklämd som alla andra byggnader i centrala Hanoi och det finns inte plats för en uteplats, väldigt få kvadratmeter per elev. En omgång fotboll skulle göra gott för allas själar!

Nyårsafton imorgon, overkligt!

Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Kul att äntligen få se din klass Simon.

Gott slut och Gott Nytt År!

2011-12-30 @ 21:40:25
Postat av: En hälsning från mormor och morfar

Hej sveejs!Oj, vilka matfester ni varit med om! Här har vi också festat och ätit gott,fint lulbord vid Rosendal,god kyckling hos Ingrid och julkaffe hos Camilla. Lilla Alice är helt bedårande,sktattar och pratar till allas belåtenhet.Det var roligt att få tråffa alla. Vi saknade Er.Vi har fortfarande grön vinter med 4-8 plusgrader, med inslag av enstaka kallnåtter som gett rimfrost på taken. Vill önska Gott nytt År med nyårs krammar.

2011-12-31 @ 10:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0